It is currently Sat Apr 20, 2024 12:32 am

All times are UTC + 2 hours [ DST ]





Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: Scenarii clasice si variatiuni
PostPosted: Wed Jul 17, 2013 11:52 pm 
Offline
Site Admin

Joined: Wed Sep 26, 2012 10:33 pm
Posts: 364
Location: Iasi
1. Cele mai utilizate scenarii:

1.a. Team Deathmatch

Team deathmatch sau TDM este cea mai simplă formă de scenariu. Se formează două echipe, fiecare urmărind scoaterea din joc a echipei adverse. Pe măsură ce jucătorii sunt scoşi din joc se întorc la locul desemnat ca bază. Jucătorii vor ţine evidenţa adversarilor scoşi din joc, echipa care a eliminat cei mai mulţi adversari fiind desemnată căştigătoare.

1.b. Capture the Flag

Scenariul constă în două echipe care pleacă din două baze diferite, fiecare dintre ele având în baza proprie un steag. Scopul jocului este capturarea steagului echipei adverse şi aducerea acestuia în baza proprie. În momentul transportului, steagul trebuie afişat la vedere, este interzisă ascunderea acestuia. Jocul poate fi jucat în două variante: „Live flag” sau „Dead flag”. În varianta „Live flag” dacă cel care transportă steagul este scos din joc un alt coechipier poate să ridice steagul şi să îl ducă spre bază. În varianta „Dead flag” dacă cel ce transportă steagul este scos din joc, steagul este readus în baza din care a fost luat.

1.c. King of the Hill

O parte a jucătorilor se baricadează pe un deal sau o zonă relativ deschisă, iar restul jucătorilor atacă această zonă. Pe vârful dealului este plasat un steag, iar echipa care se află cel mai aproape de acest steag la expirarea timpului de joc prestabilit, câştigă.

1.d Escortă

Una dintre echipe escortează până la un anumit reper convenit anterior un jucător desemnat (care este neînarmat sau are la dispoziţie replici de putere mică şi bătaie scurtă) pentru a fi desemnată căştigătoare. Cealaltă echipă are ca obiectiv scoaterea din joc a jucătorului escortat sau a întregii echipe adverse. De obicei echipa care trebuie să-şi scoată din joc adversarii sau jucătorul desemnat se ascunde în aşteptarea momentului oportun, în timp ce echipa de escortă se deplasează pe un traseu prestabilit. Este preferat jocul în zone care simulează peisajul urban sau zone împădurite, cu cărări, pentru a limita opţiunile de deplasare ale escortei.

1.e. Fortăreaţa

Un sfert din jucători se baricadează într-o zonă desemnată, iar restul jucatorilot trebuie să scoată din joc echipă baricadată. Jocul se termină când toţi membrii echipei aflate în defensivă au fost scoşi din joc.

1.f. MilSim

MilSim combină jocul de airsoft cu emularea unor aspecte care ţin de viaţa militară. Se încearcă simularea cât mai reală a unui context militar utilizându-se recuzita şi spaţiul de joc corespunzătoare, din dorinţa de a fi cât mai aproape de rolurile pe care le joacă.

1.g. Repunere în scenă

În semn de omagiu adus unor episoade din istoria militară, jucătorii de airsoft organizează scenarii menite să simuleze respectivele episoade. Replicile airsoft şi recuzita sunt adaptate perioadei istorice în care respectivul episod a avut loc. Pentru un grad cât mai mare de realism replicile airsoft pot fi restricţionate la cadenţă şi numărul de bile pe care un jucător are voie să le utilizeze în joc poate fi limitat.


2. Variabile de joc:

Pentru a diversifica jocul de airsoft sau în funcţie de preferinţele participanţilor, în mod frecvent sunt schimbate diferite reguli ale scenariului de joc folosindu-se de anumite variabile. Cele mai populare variabile sunt:

2.a. Vânători de recompense

Echipele primesc bani sau puncte cu care pot plăti “vanatori de recompense” pentru a scoate din joc diferiţi adversari.

2.b. Distanţă mică

Dacă un jucător atinge cu mâna un adversar luat prin surprindere, adversarul este scos din joc. Procedeul este considerat echivalentul unei lovituri de armă albă.

2.c. Medici

Anumiţi jucători sunt desemnaţi ca şi “sanitari” sau “medici” şi pot reintroduce în joc coechipierii care au fost loviţi. Un participant scos din joc îşi poate menţine poziţia sau se poate deplasa până la “medici” (în virtutea unor reguli stricte de deplasare, de exemplu doar prin târâre); această acţiune este permisă doar în cazul în care lovitură primită nu este considerată “mortala”.

2.d. Lovitura în replică

Uneori lovitura în replică nu înseamnă scoaterea din joc a purtătorului acesteia, jucătorul putând continua jocul dacă are asupra să o altă replică, de obicei replică de pistol.

2.e. Limitarea numărului de bile

Se pot impune restricţii la numărul de bile de care dispune fiecare echipă, jucător, bază sau rundă de joc.

2.f. Angajarea la distanţă mică

Jucătorii care se furişează aproape de un adversar pot să-i ceară acestuia să iasă din joc pentru a evita folosirea replicii de la distanţă mică. În cazul în care adversarul nu se conformează se poate face uz de replică.

2.g. Reactivare/Respawn

Odată scos din joc, un participant poate fi reactivat după terminarea rundei sau în timpul jocului de către un “medic”. Unele scenarii prevăd deplasarea jucătorului la un punct de reactivare/respawn, reintrarea în joc fiindu-i permisă după ce a ajuns la acel punct. Punctul de reactivare poate consta într-un obiect plasat în bază, care trebuie atins pentru a putea reintra în joc, fără a mai fi necesară intervenţia unui “medic”. “Medicii” loviţi pot reintra în joc fie reactivaţi de alţi “medici” fie, daca scenariul prevede, prin folosirea punctului de reactivare.


3. Alte variante de scenarii:

Jocul de airsoft permite o mulţime de variante, unele mai clare, altele mai puţin clare sau unele care depind de preferinţele anumitor echipe sau comunităţi de jucători. Cele mai frecvente apar mai jos:

3.a. Hoţii şi vardiştii

Jucătorii folosesc doar replici de pistoale, preferabil cu recul pentru a simula angajamente de stadă. Există o multitudine de variante ale acestui scenariu.

3.b. Molimă

Jocul se desfăşoară în 2 echipe, în fiecare echipă existând câte un infectat, iar ceilalţi jucători fiind sănătoşi. Orice jucător lovit de un infectat este molipsit şi devine membru al echipei adverse. Când un infectat este lovit, este scos din joc până la sfârşitul rundei. Jocul se termină atunci când toţi jucătorii echipei adverse au fost infectaţi sau scoşi din joc.

3.c. Fortăreaţa II

Participă două echipe, fiecare având o fortăreaţă în care este plasat un steag sau fanion. Scopul jocului este înlocuirea steagului adversarului cu cel propriu. Cel mult trei jucători pot păzi steagul. Orice jucător lovit va merge în închisoarea echipei adverse. Singura cale de a ieşi de acolo este de a fi atins de un coechipier care nu este încarcerat. Echipa care îşi plasează steagul în tabăra adversă este desemnată căştigătoare.

3.d. Expansiune

Două echipe primesc câte şase fanioane colorate, se păstrează aceeaşi culoare pt fiecare echipă. Pe terenul de joc sunt plasaţi şase suporţi, iar obiectivul fiecărei echipe este să plaseze cât mai multe fanioane în suporţi într-o perioadă prestabilită de timp. Jucătorii pot înlocui fanionul echipei adverse cu cel propriu, iar echipa care are cele mai multe fanioane plasate pe suporţi la sfârşitul timpului de joc, câştigă. Un jucător scos din joc poate fi reactivat după ce s-a întors la zona de reactivare desemnată în baza sa.

3.e. Grănicerii

Se formează două echipe: grănicerii şi călăuzele (în număr de 2 sau 3). Călăuzele trebuie să parcurgă un traseu de la punctul A la B şi înapoi. Călăuzele pot folosi scuturi şi au cinci vieţi. Graniceii au un număr nelimitat de vieţi. De fiecare dată când călăuza este lovită ea pierde o viaţă în timp ce grănicerii au un număr nelimitat de vieţi. Jocul se termină când toate călăuzele au fost eliminate sau au reuşit să parcurgă traseul stabilit. Fiecare grănicer lovit trebuie să se deplaseze la punctul de reactivare din bază pentru a putea reintra în joc.

3.f. Forţe speciale

O echipă de “forţe speciale” formată din 4 membri trebuie să elimine echipa adversă formată din cel mult 8 jucători în 5 minute.

3.g. Ambuscadă

Un mic grup de lunetişti trebuie să elimine cât de mulţi jucători posibil în timp ce aceştia străbat un drum prestabilit de la care nu se pot abate. Lunetiştii se pot mişca în teren cum doresc.

3.h. Genişti

În acest joc se folosesc două baze şi un obiect care simulează o încărcătură explozibilă. Obiectul este plasat la mijlocul distanţei dintre cele două baze. Scopul jocului este acela de a duce obiectul în baza adversă unde nu trebuie atinsă de adversar timp de două minute (sau orice interval de timp convenit). Dacă un jucător care transportă obiectul este lovit, orice alt jucător poate ridica acest obiect şi îl poate duce mai departe.

3.i. Ostatici

Jucătorii se împart în două echipe: “gardienii” într-o echipă, iar “ostaticii” şi “salvatorii” în alta. “Ostaticii” sunt plasaţi în locaţii diferite pe teren, iar salvatorii transporta replici care să fie înmânate ostaticilor. Ostaticii pot încerca să evadeze, în acest caz ei putând fi scoşi din joc de către gardieni.

3.j. Trădători

Este o variantă a „capture the flag” în care arbitrii jocului desemnează discret câte un participant din fiecare echipă care după cel puţin cinci minute trădează şi devine membru al echipei adverse.

3.k. Vânătoarea

Un jucător voluntar este “vanatul” iar restul sunt “vanatorii”. “Vânatul” câştigă dacă ajunge la un punct convenit din spaţiul de joc. Pe de altă parte, “Vânătorul” care elimină “vânatul” câştigă. “Vânătorii” nu se pot elimina reciproc. Este o variantă preferată pentru jocurile pe timp de noapte.

3.l. Evadarea

Un mic grup de jucători, “prizonierii”, trebuie să parcurgă o zonă supravegheată de restul jucătorilor. Prizonierii nu pot purta replici cu bătaie lungă, în timp ce gardienii folosi orice replică doresc. Fiecare “prizonier” care ajunge în zona ţintă este declarat câştigător. În unele variante de joc există un mic grup de jucători care pot să sprijine evadarea “prizonierilor”.

3.m. Raid commando

Un mic grup de jucători formează grupul de commando. Restul jucătorilor se împart în echipe care păzesc diferite obiective. Fiecare obiectiv trebuie păzit de un număr de jucători egal cu cel al grupului commando. Grupul commando este plasat într-o zonă de la periferia terenului de joc, desemnată ca zonă de inserţie şi evacuare a grupei. Echipa commando trebuie să atace un obiectiv după care trebuie să se întoarcă la zona de evacuare. Toţi gardienii trebuie să scoată din joc echipa commando înainte că aceasta să ajungă la zona de evacuare. În unele variante ale acestui scenariu, grupul commando poate avea un număr limitat de bile iar membrii acestuia pot purta asupra lor doar replici cu bătaie scurtă.

3.n. Vânători

Unul sau mai mulţi participanţi la joc se oferă să devină vânători. Mai mulţi vânători pot fi doar dacă numărul total de jucători este mai mare de opt. Vânătorul alege replica pe care doreşte să o folosească (poate să aparţină oricărui jucător). Pe urmă, vânătorul ascunde în zona de joc toate replicile cu excepţia celei pe care o foloseşte, fără ca ceilalţi jucători să ştie unde acestea sunt ascunse. Ulterior, vânătorul se întoarce la bază. Ceilalţi jucători au o perioadă determinată de timp în care pot căuta replicile, la expirarea acestei perioade vânătorului fiindu-i permisă intrarea în zona de joc, unde poate proceda la eliminarea celorlalţi participanţi. Câştigă vânătorul/vânătorii în cazul în care reuşesc să scoată toţi ceilalţi participanţi sau jucătorii în cazul în care reuşesc să elimine vânătorul / vânătorii.

3.o. Paraşutişti

Un sfert dintre jucători sunt paraşutişti şi sunt duşi, legaţi la ochi, într-o zonă desemnată ca zonă de paraşutare. Acolo li se pune la dispoziţie o hartă pe care se găsesc trei obiective. Scopul lor este capturarea unui fanion din unul dintre obiective şi returnarea acestuia în zona de evacuare (care poate fi alta decât zona de paraşutare). Harta poate conţine inexactităţi cum ar fi marcarea greşită a unuia dintre obiective şi/sau marcarea unui obiectiv care nu există.

3.p. Tranşee

O zona dreptunghiulară de 50x125 metri este împărţită în 10 sectoare de 2x5. Două echipe trebuie să pornească de la capetele scurte ale zonei de joc şi să asigure cât mai multe dintre sectoarele menţionate mai sus. Un sector este sub controlul echipei proprii dacă cel puţin doi coechipieri se află în acea zonă.

3.q. Ninja vs. Soldat / Spion vs. Mercenar

Un tip de joc în care mercenarii/soldaţii luptă contra ninja/spioni ce au în posesie doar replici de arme albe sau replici de pistoale. Soldaţii nu sunt reactivaţi şi trebuie să rămână în joc o perioadă determinată de timp (se recomandă 10-20 minute pt amuzament maxim) în timp ce ninja/spionii sunt reactivaţi după 1 minut în zona de reactivare. Notă: se preferă jocul pe timp de noapte. Variante ale acestui scenariu:

- Soldaţii sau mercenarii scoşi din joc trec la echipa adversă.

- Spionii sau ninja nu sunt reactivaţi

- Spionii sau ninja nu sunt reactivaţi dar sunt semnificativ mai mulţi decât cei din echipa adversă (raport 4 la 1)

- Spionii sau ninja sunt invincibili

- Mercenarii au un baton iluminat purtat pe spate pe care cei din echipa adversă trebuie să îl ia pentru a elimină jucătorul

- Mercenarii şi soldaţii joacă unii împotriva altora, precum şi împotriva echipei de ninja/spioni

3.r. Black Hawk Down

Un grup mic de jucători (2 până la 6) trebuie să rămână într-o zonă mică a terenului de joc şi trebuie să se apere de restul jucătorilor. Echipa care se apără trebuie să fie mai bine echipată decât atacatorii, dar aceştia trebuie să fie mai mulţi.

.....................................................................................................................................................................................Sursa: http://forum.airsofthobby.ro/

_________________
Image


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 1 post ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  


cron