Review
-
ICS - CXP16 Long Sportline
- ICS
- HK416
- CXP16 Long Sportline
- Metal, Plastic ABS
- 2869 g
- 750 mm - 846 mm
- 303 mm
- Semi, Auto
- 450 bile Hi-Cap
- Reglabil
- Split gearbox
- Nu
- 100 m/s
- Neinclusa, Dual stick
- Replica, Mag Hi-Cap, maner RIS, Tija curatare
- Gearbox custom tip split, grupul aer se poate scoate separat de restul gearboxului
- Posibilitatea de a schimba viteza replicii repede, prin schimbarea grupului aer
- Compatibiitate cu piesele standard Ver. 2
- Functie de decomprimare a arcului
- Camera de hop-up cu reglaj rotativ
- Teava de precizie de 6.04 mm
- Accepta Ascu/Raptor/Spectre
- Viteza stoc mica
- Carcasa gearbox nu se poate inlocui cu o carcasa ver. 2 standard
- Motor de putere mica/medie
- RIS-ul se fixeaza doar in 2 pini
- Baterie neinclusa in pachet
- Functia de decomprimare a arcului nu poate functiona cu roti ultra/maximum torque
- Unele componente interne puteau fi mai de calitate
Se deosebeste de restul platformelor prin inovativul gearbox tip split, unde grupul aer se poate scoate foarte repede (1-2 minute). In acest mod putem schimba viteza replicii in functie de scenariul jucat, lucru imposibil de facut cu un gearbox clasic fara a fi desfacut. Prin aceasta replica, ICS incearca sa combine avantajele replicii Systema cu pretul si accesibilitatea replicilor standard, lucru reusit in mare parte.
Exterior
Acest model se vrea a fi o copie a celebrului Heckler & Koch HK416. Sistemul de prindere al RIS-ului metalic este diferit, acesta fixandu-se in 2 pini, unul in nuca de fixare a tevii externe si unul intr-un bloc din partea din fata a tevii. Corpul replicii este din plastic ABS, de calitate buna. Catarile sunt din polimer, de tip flip-up, destul de reusite. Replica are un mod diferit de desfacere, similar cu replicile Systema sau WE Katana. Doar trebuie sa scoatem pinul din spate si replica se va desface, culisand pe pinul din fata. Asfel, putem scoate grupul aer si ansamblul camera hop-up/teava. Manerul este un pic diferit decat cele standard Marui. Designul apartine firmei ICS si are o ergonomie buna. Manerul are mai mult spatiu pentru motor in interior si unghiul de angajare al motorului cu rotile difera foarte putin, de aceea recomandam antentie cand doriti sa-l inlocuiti pentru ca e posibil sa va barbieriti rotile sau/si pinionul motorului. Mentionam ca nici capacul motor nu se potriveste cu unul standard Marui. In patul tip crane se pot instala baterii dual-stick sau baterii Li-Po potivite ca dimensiune (de exemplu 7.4V, 1200mA). Manerul inclus in pachet se poate instala pe sine oriunde se doreste si contine si un bipod integrat.
La aceasta replica, butonul forward assist este functional in sensul in care in momentul in care este actionat detensioneaza arcul in gearbox. Acest lucru a fost posibil prin construirea unui anti-reversal latch personal. Butonul de bolt release este si el functional.
ICS utilizeaza material plastic de grad industrial pentru a reproduce textura si greutatea cat mai apropiate de varianta reala.
Replica poate fi achizitionata in doua variante: negru sau tan.
Interior
Replica vine cu un gearbox custom tip split, compatibil cu piesele pentru gearbox ver. 2.
Schimbarea arcului se face mult mai rapid, avand nevoie doar sa sa desfacem grupul aer care se scoate separat. Urmatoarele componente sunt din plastic/polimer: cap piston, cap cilindru, piston (un singur dinte metalic), ghidaj arc si duza aer. Sunt de calitate buna, singura componenta ce ar trebui inlocuita este capul piston (nu este portat). Ghidajul de arc nu are rulment iar duza de aer vine fara o-ring de etansare. Cilindrul cromat este portat corespunzator lungimii tevii interne.
Partea de gearbox ce tine rotile si amsamblul tragaci este fixata in corp in mod identic cu platformele standard ver. 2.
Replica vine cu buscse metalice de 6mm, rotile sunt de ratie standard si de calitate buna. Singura componenta diferita de cea ver.2 standard este anti-reversal latch-ul. Acesta este custom, prelungit pana in partea de sus pentru a putea fi apasat cu ajutorul butonului de forward assist. In caz de deteriorare, se poate inlocui cu unui standard ver.2, dar pierdem functia de decomprimare a arcului. Motorul este cu brat lung, de putere medie. Daca se instaleaza arcuri de putere mare, recomandam inlocuirea motorului cat si a cablajului.
Camera de hop-up este cu reglaj rotativ ceea ce ii confera o finete mult mai buna in reglaj fata de cele standard cu 3 rotite. Daca se doreste folosirea acestei camere pe o replica M4 standard, sunt necesare modificari asupra camerei/corpului, cat si inlocuirea nozzle-ului. In ultimul timp au aparut camere cu reglaj rotativ si pentru variantele standard de M4.
Se poate folosi o camera de hop-up standard Marui in ICS CXP16, dar trebuie inlocuita si duza aer (cea ICS e cu 0.5-1 mm mai scurta si poate cauza pierderi de compresie) cu una standard M4 ver. 2. Mai trebuie aduse si modificari asupra camerei, in speta decuparea talpii de sprijin din jurul gaurii de feed.
Performanta
Replica are o precizie si o distanta de angajare foarte bune pentru viteza de 100 m/s si poate angaja tinte la 40-45 m fara probleme, Grupajul este foarte bun, fiind ajutat si de teava de precizie de 6.04. Reglajul hop-up-ului se face foarte fin, ceea ce se traduce in obtinerea unei traiectorii cat mai drepte. Pentru utilizarea replicii in configuratia standard recomandam folosirea bilelor 0.23 - 0.25 g pentru un echilibru optim intre precizie, viteza proiectilului si distanta de angajare.
Altele
Nu recomandam instalarea RIS-urilor metalice free float pe acest model deoarece corpul replicii e din polimer si e posibil sa cedeze la utilizare mai intensiva. La variantele ce au corp metalic se poate instala fara probleme un RIS free float. Atentie la instalare, este necesara instalarea unor saibe pe outer barrel pentru fixare. Daca se foloseste un alt outer barrel, nu mai sunt necesare saibele. Verificati suruburile din gearbox, partea cu rotile. Primele versiuni de ICS au fost livrate cu acele surubi prea scurte, si e posibil sa cauzeze probleme. Recomandam inlocuirea lor cu suruburi mai lungi, anume 3mm X 16.
by Otto
Contributia ta la review aici - optiune activa doar pentru membrii AirsoftPedia.ro.